Visuaalisuudella voit tuplata myynnin - pikavinkit

Muistatko sen hetken, kun pysähdyit kaupassa katsomaan tuotteen pakkausta? Todennäköisesti et tiennyt tuotteesta juuri mitään, mutta pakkaus sai jo ottamaan sen kaupassa käteen.

Jos nyt mainoksesi, tuotetekstisi tai tuotekuva saa 5 % ihmisistä klikkaamaan ja visuaalisuuden muutoksilla kaksi kertaa enemmän ihmisiä tekee saman, myyntisi on mahdollista nousta samassa suhteessa tai jopa enemmän.

Vaikka tuotteesi olisi kuinka hyvä ja se löytyisi vielä hyvin netistä, jos sivustosi on sekava, antaa se helposti yleisesti epäuskottavan kuvan yrityksestä. Tämä voi pahimmillaan vaikuttaa kaikkeen myyntiisi. Joskus pienilläkin muutoksilla voit saada ihmeitä aikaan!

Pyydä ilmainen arvio yritysilmeestäsi, saat heti pari vinkkiä, jos ne ovat tarpeen. Lähetä kotisivusi ja kohderyhmäsi osoitteeseen palvelu@puhtiamarkkinointiin.fi.

Visuaalisuuden pikavinkit

Visuaalisuuden pikavinkit:

  1. Tee taustatyö mitä haluat viestittää ja kenelle? Mitä haluat lukijan tekevän tai reagoivan? Mikä vetoaa kohderyhmään?
  2. Valitse väripaletti ja pysy siinä. Älä käytä liikaa värejä.
  3. Muista aina kontrasti.
  4. Myös fontit luovat tekstille merkitystä ja tunteita. Valitse aiheeseen ja viestiin sopiva fontti, mutta pysy myös yritysilmeeseen valituissa fonteissa. Älä valitse liikaa fontteja. Samasta fontista voi myös hallitusti käyttää eri versiota.
  5. Korosta tärkeimpiä asioita fonttien koolla, taustoilla, väreillä, kuvilla. Älä jätä lukijan varaan miettiä mikä on tärkein asia.
  6. Vain yksi viesti yhteen ”tilaan”. Jos teet some-päivitystä, tee yhdistä asiasta yksi päivitys.
  7. Käytä visuaalisuuden keinoja saada viesti ja merkitys helposti ja nopeasti ymmärrettäväksi. Laita mahdollisimman vähän tekstiä, käytä esimerkiksi ikoneja, mutta pysy samassa tyylissä. Ole uniikki. Mitä yllätyksellisyyttä visuaalisuudessasi voisi olla?
  8. Asettele elementit symmetrisesti.
  9. Jokainen elementti tarvitsee tilan hengittää. Valkoinen tai muu tyhjä tila on aina osa visuaalisuutta.
  10. Muista yksinkertaisuus! Mieti jokainen elementti, mikä merkitys sillä on. Miten saat visuaalisuuden jäämään mieleen? Testaa jos mahdollista.

Saatko viestisi tarpeeksi hyvin perille? Jääkö paras tuotteesi kohderyhmältäsi huomaamatta?

Ota yhteyttä ja laitetaan tuumasta toimeen! Ilmainen alkukartoitus ei sido mihinkään. Jos et ole tyytyväinen lopputulokseen, et maksa mitään. Nyt on tilaisuutesi kokeilla riskittä!

OTA YHTEYTTÄ.

Nosta myyntiä visuaalisuudella - opetan miten!

Uusi kurssi tulossa: Nosta myyntiä visuaalisuudella – PowerPoint visuaalisena työvälineenä. Vain ennakkolistalla olijoille tarjotaan huimat edut kurssille. Listalla olo ei sido mihinkään ja voit poistua milloin tahansa.

LIITY LISTALLE.

Pyydä visuaalisuudestasi ja yritysilmeestä ilmainen analyysi

Lähetä kotisivusi osoite (ja jonkun somekanavan) sekä kohderyhmäsi osoitteeseen palvelu@puhtiamarkkinointiin.fi. Olemme tehneet pienyrittäjien visuaalisuutta yli 10 vuotta. Saat visuaalisuusanalyysin ja visuaalisuusvinkit paluupostissa. Saatat hyötyä siitä yllättävän paljon!