Vaikuttavat kotisivut

Sinulla on noin 2,5 sekuntia aikaa vakuuttaa kävijä jäämään sivuillesi.

Mihin tärkeysjärjestykseen laittaisit alla olevat elementit? Mitä ehkä lisäisit?

1. Tee heti selväksi mitä myyt, kenelle ja mikä on kilpailuetusi. Ihmiset haluavat tietää, ovatko he juuri niillä sivuilla, mistä löytyy ratkaisu heidän ongelmaansa.

2. Laita vain ammattimaisia ja korkealaatuisia kuvia. Erityisesti tuotekuvien laatu on tärkeää. Huono kuva hyvästä tuotteesta voi lopettaa mielenkiinnon alkuunsa.

3. Sisällön pitää vastata odotuksia. Sinulla on noin 2,5 sekuntia aikaa vakuuttaa sivuilla kävijä, ennen kuin hän joko kiinnostuu tai siirtyy eri sivustolle. Seuraa raportoinnista myös kauanko ihmiset ovat sivuillasi ja mistä he tulevat sinne.

4. Puhu hyödyistä ja asiakkaan saamasta lopputulokssta, älä tuotteen ominaisuuksista. Minkä asiakkaan ongelman ratkaiset? Miksi kannattaa ostaa sinulta?

5. Ole johdonmukainen sisällöllisesti ja yhdenmukainen visuaalisesti. Käytä yhteensopivia ja yritysilmeesi mukaisia värejä, fontteja ja muita visuaalisia elementtejä. Älä tee sivuista sekavaa. Älä kikkaile liikaa eri elementeillä ja efekteillä.

6. Personoi kohderyhmälle /-ryhmille sisältö niin paljon kuin voit. Puhu heidän kieltään. Tunne heidät. Tuo myös omaa persoonasi / työntekijöitä esiin. Luo interaktiivisuutta. Kysy, pyydä vastauksia, sitouta kohderyhmä mahdollisimman paljon.

7. Mieti, minkä mielikuvan haluat antaa. Minkälaisen brändin olet luonut tai luomassa? Jos haluat, että yrityksesi ja tuotteesi mielletään ylellisinä ja korkealaatuisina, muista se kaikissa yksityiskohdissa. Kysy kohderyhmään kuuluvien mielipiteitä.

8. Jätä tyhjää tilaa. Mieti, miten yhdellä silmäyksellä saa kokonaiskuvan ja kiinnostuksen heräämään. Liian täyteen ahdetusta sivusta ei löydy ydinasiaa nopeasti ja siitä saa helposti sekavan kuvan.

9. Muista hakukoneoptimointi. Ilman maksettuja mainoksiakin voit saada hyviä tuloksia.

10. Tee ostamisesta helppoa. Kun saat lukijan kiinnostumaan, hänen pitää tietää, miten toimia ja sen pitää tapahtua helposti. Laita selvästi yhteystiedot, mielummin useampaan paikkaan kuin ei ollenkaan. Optimoi yhteydenottolomake: mahdollisimman vähän kenttiä, lyhyt ja selkeä.

11. Muista referenssit. Ihmiset vakuuttuvat siitä, vaikka tuntematon kehuisi tuotteitasi. Pyydä aina tyytyväiseltä asiakkaalta suositus. Kuvan kanssa se on aina vakuuttavampi.

Kotisivujen luominen